Projecten
Van merk DNA ontwikkeling tot interim marketing management, ik help klanten met creatieve concepten, marketingprocessen op orde krijgen en meer.


Communicatie
De transitie naar biobased bouwen is essentieel voor het kunnen blijven bouwen. Van boer tot projectontwikkelaar overtuigen zich aan te sluiten bij deze beweging: daarvoor ondersteun en adviseer ik de regio's Zuid Holland en Utrecht met communicatie.
Van het creëren van een online community om de regionale ketens te versterken tot het vertellen van verhalen van koplopers - ik vertaal abstracte concepten naar activerende verhalen.
.png)


Marketing & communicatie
Marketing en communicatie voor gebiedsinnovatielab Merwede LAB. Het lab onderzoekt innovaties om definitief het kantelpunt naar circulaire bouw te vormen. Met innovaties als biobased beton, innovatieve gevelmaterialen en meer wordt de te bouwen wijk Merwede de meest circulaire van Nederland.
De kennis rondom deze innovaties worden gratis beschikbaar gemaakt voor de industrie zodat de transitie naar circulair bouwen breed gedragen wordt. Middels marketing en communicatie zorg ik voor de brede verspreiding van deze kennis.

Marketing & communicatie
Marketing en communicatie voor aanjagers van circulariteit Brokkenmákers. Met concrete circulaire projecten helpen de Brokkenmákers bij de transitie naar een circulaire werkwijze in projectontwikkeling en bouw.
Daar mogen meer mensen over weten! That’s where I come in: met scherpe communicatie en ijzersterke marketing vergroten we de zichtbaarheid van Brokkenmákers om zo nóg meer impact te maken.

.jpg)
Brand DNA, nieuwe propositie
Voor B2B dienstverlener MyBookings ontwikkelde ik een Brand DNA dat het bedrijf een solide merkbasis geeft om op te schalen. Ook help ik het bedrijf hun propositie aan te scherpen d.m.v. marktonderzoek, klantinterviews en de groei-ambities en strategie. Een passende nieuwe huisstijl en website volgen.


Marketing consultancy
KindVrijLeven is een recentelijk opgezet platform voor kindvrije vrouwen. Ik help oprichter Annelies met marketing consultancy op het gebied van creatieve concepten, het schrijven van persberichten, het nadenken over hoe de doelgroep nog beter te dienen.


.png)
Interim marketing
In vier maanden hielp ik Coffeecompany hun marketing voortzetten na vertrek van de Head of Marketing. Ook zorgde ik voor een activatieplan en dat processen geoptimaliseerd waren voor aanvangst van de nieuwe marketing manager. Tevens hielp ik bij de selectie van de nieuwe marketing manager.


Brand DNA & marketing
Deze startup in duurzame broeken voor lange mannen hielp ik aan een Brand DNA voor consistente on-brand communicatie en ondersteunde ik onder andere tijdens de eerste rebranding om van startup naar scale-up te gaan.


Interim channel management
Online transformatie en channel management voor de websites van Royal FloraHolland. Door de prestaties van de website te verbeteren weet Royal FloraHolland nu interne en externe stakeholders beter te bedienen met de juiste informatie op de juiste plek en tijd.



Concept & pitch blended use horeca/real estate
Ontwikkeling van een blended use concept voor een vastgoedbeheerder van appartementencomplexen in Europa met als doel bewonertevredenheid verhogen door relevante diensten aan te bieden. Met het concept en de uitgewerkte pitch werd de aanbesteding gewonnen.

Strategisch copywriting
Creatie vernieuwende en strategische communicatie voor het websiteportfolio van vastgoedontwikkelaar Mosaic World ter voorbereiding op diens beursgang. Hiervoor vernieuwde ik de website content van alle 5 de merken van Mosaic World.


Concept boetiekhotel
Ik creëerde een boetiekhotel concept dat gebaseerd is op tijdsgeest, locatie, duurzaamheid en onderscheidend vermogen en zo niet alleen voor de eigenaren waarde toevoegt, maar ook bijdraagt aan placemaking voor de gemeente. Een ijzersterke pitch zorgt ervoor dat de eigenaren met vertrouwen gesprekken met investeerders binnenhalen.

Eerder werk
VAN EVENT CONCEPT EN AWARD SUBMISSIONS TOT COMMUNITY PLATFORM

Ontwikkeling community programma
Eenzaamheid onder studenten: niemand verwacht het, maar COVID zorgde ervoor. Een community programma met events, een platform om zelf ontmoetingen en events te organiseren, een peer to peer mentale steun programma en masterclasses om skills op te doen die je op de universiteit niet leert: dit award-winning community programma verbindt studenten bij Student Experience en zorgt dat zij een netwerk en vangnet kunnen creëren.


Conceptcreatie Powered by Women
Conferentiehotels lopen vaak achter op de wensen van de arbeidsmarkt: veelal bieden ze alle faciliteiten voor een fijn verblijf - voor mannen. De Powered by Women Rooms bieden vrouwen de faciliteiten die zij nodig hebben wanneer ze op reis zijn, allen geadviseerd door zakelijke influencers en van Female Founded Firms. Het concept werd eigenhandig opgezet door Stephanie, eigenaar van Sparklify, om gelijkheid om de arbeidsmarkt verder te boosten.

Creatie en introductie employer brand
Van de ene werkgever naar de andere: welke interne kernwaarden blijven overeind staan na de overname van een bedrijf? Voor Leonardo Hotels Benelux zette ik een nieuw werkgeversmerk neer en ontwikkelde ik een training om de nieuwe kernwaarden te internaliseren.

Viral recruitment campagne
Voor een nieuw hotel 100 werknemers werven in een krappe arbeidsmarkt. Waar andere hotels openden met een personeelsbezetting van 60-70%, lukte het ons met een viral campagne om voor opening aan 95% te zitten. Solliciteren via WhatsApp Voice Memo was de sleutel. Deze campagne genereerde veel media aandacht en veel sollicitanten. Ik was verantwoordelijk voor de co-creatie van deze campagne.


Marketing consultancy voor bierbrouwerij met sociale werkplaats
Bier brouwen en een sociale werkplaats runnen: dan staat marketing niet bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik leverde de marketingstrategie om de online en offline vindbaarheid van de brouwerij met horeca te verbeteren en een programmering aan te bieden die het verkeer naar de bierbrouwerij liet groeien.